ayak sağlığı merkezi,ayak sağlığı,medikal ayak sağlığı,medikal el ayak bakım merkezi,ayak tırnak mantarı tedavisi,mantarlı tırnak tedavisi,tırnak mantarı,ayak sağlığı,medikal el ayak bakımı

AYAK  SAĞLIĞINDA AYAKKABI'NIN ÖNEMİ

 

Ayaklarımız, çoğu zaman unuttuğumuz ve gün boyu farkında olmadan basınç uyguladığımız organlarımızdır. İlgisizliğimize ve unutkanlığımıza rağmen mümkün olduğunca kahrımızı çekerken sakatlanmaya, incinmeye ve birçok rahatsızlığa da oldukça elverişlidir. Her ayakta 26 adet kemik, 19 kas, 33 eklem ve 100'den fazla bağ bulunuyor. Doğduğumuzda kemik yerine, elastikli yapılar bulunanayağımızın sağlığı en az %95 oranlarındayken; yaşam şartarı, aşırı kilo, bakımsızlık, hareketsizlik ve en önemlisi yanlış ayakkabı seçimi ile bu oran yetişkin insanlarda %40'a kadar düşüyor. Bu etkiler sonucunda sadece ayak sağlığımız değil yürüyüşümüz, duruşumuz bile değişiyor.

Ayak tabanında yer alan plantar fasia isimli zar zamanla kalınlaşarak şişme yapıyor ve ağrıya sebep oluyor. Ve ilerledikçe topuk dikenine dönüşüyor. Bu zarın kalınlaşmasının en önemli sebeplerinden biri yanlış ayakkabı seçimiEn sık karşılaşılan rahatsızlıklardan biri de ayak bölgesinde oluşan nasırlardır. Nasır, ayakkabınızın ayak kemiklerinize basınç uygulayarak zıt yönde itmesi sonucu oluşan doku sertleşmeleridir. Tahmin edeceğiniz gibi nasırın en önemli sebebi yanlış ayakkabı seçimi. Ayağınıza uygun olmayan, sıkan ayakkabılar basınç uygulayarak ayak dokusuna zarar verirken bol gelen ayakkabılar ayağınızı sarmadığından, ayakkabı yüzeyine sürtünen farklı bölgelerde nasır oluşumu gerçekleşir. Tırnak batmalarından muzdarip olanlar bilirler, acılı bir rahatsızlıktır. Özellikle sivri burun, dar ayakkabı giyilmesi donucu oluşan bir rahatsızlıktır. Tırnağın doğal gelişimi engellenir ve batık oluşur. Sebep yine yanlış ayakkabı seçimidir, tıpkı ayak mantarında olduğu gibi. Tırnak mantarı, terleyen ayakların hava alma imkanı olmamasından dolayı oluşur. Bu nedenle ayakkabı seçiminde hava sirkülasyonu sağlanabilen ayakkabılar tercih edilmelidir.
 

Fizyolojik, genetik, günlük hayatın koşturmasında ayak sağlığınızı bozacak bir çok sebep var olsa bile; en büyük etken yanlış ayakkabı seçimidir. En güzeli ise çok geç kalınmadığı takdirde bu etkenin engellenebilecek ve zararından dönülebilencek olmasıdır. Uzmanlarda bu konuda hemfikir. Ayağınızı tanıyarak, doğru ayakkabı seçimi sayesinde birçok ayak sağlığı problemine dur diyebilirsiniz. Yanlış ayakkabı seçiminde oluşan basma bozukluğu, nasır, tırnaklarda oluşan batma, ayak mantarı, ayak yapısında ve parmaklarda şekil bozukluğu, topuk bölgesinde rahatsızlık, tekrarlayan burkulma, ayak bacak ve bel ağrısı, çabuk yorulma gibi rahatsızlıkların önüne geçilebilir. Çocukların, kadınların ve erkeklerin ayakkabı gereksinimleri farklı olduğundan, çalışma koşullarına ve yapılan işlere göre ayakkabı ihtiyacı değişiklik göstereceğinden doğru ayakkabı seçimi konusunda ortopedi doktorlarından yardım alınabilir. Unutmayın ayaklar sağlığın aynasıdır. Peki ayak sağlığı için, ayakkabı seçimide nelere dikkat etmeliyiz?

  •  Ayağınızı iyi tanıyın, karakteristik yapısına göre seçimler yapın. Eğer ayağınız taraklıysa, tarak bölgesini sıkan ayakkabı sizin için yanlış seçim olacaktır.
  • Ayakkabı  numaranızı uzun zamandır ölçtürmediyseniz, aynı ölçüde kaldığından emin olmak için tekrar ölçtürün. Unutmayın ayaklarınız yaşınızla beraber değişebilir.
  • Modayı takip etme uğruna, sivri burun ya da öne doğru fazla daralan ayakkabılardan kaçının. Her zaman rahat ayakkabı tercih edin.
  • Ayakkabının burun kısmının giydiğinizde en uzun parmağınıza değmediğinden emin olun. En uzun parmağınız ile ayakkabının ucu arasında biraz boşluk kalması önemlidir.
  • Kalitesiz ayakkabılar tercih etmeyin, özellikle hava alışverişi yapabilen doğal malzemeden üretilen ayakkabı tercih edin.
  • Sonradan genişler düşüncesiyle ayakkabı almayın, unutmayın genişleme sürecinde ayak sağlığını yitirebilirsiniz.
  • Parmaklara doğru daralan, üstü basık, yüksek topuklu ayakkabılar tercih etmemeye çalışın. Özellikle kadınların seçimi olan topuklu ayakkabılarda topuğun 4cm den yüksek olmamasına özen gösterin.
  • Ayakkabı alacağınızda ağırlığına dikkat edin, doğru ayakkabı ne çok hafif ne çok ağır olmalıdır.
  • Yürüyüş, koşu gibi aktivitelerde, aktiviteye uygun ayakkabı seçmeye dikkat edin.