Hamilelikte Medikal Ayak Bakımı

Hamilelikte ayaklar her zamankinden daha fazla bakıma ihtiyaç duyar. Hamilelik kadın bedeninde pek çok değişikliğe yol açar. Birçok kadın hamilelik döneminde benzer sorunları yaşar. Bunlardan biri, önemsenmeyen ayak ağrısıdır. Bu dönemde doğal kilo artışından kaynaklanan yürüyüş değişikliği olur ve ayakta duruş pozisyonu değişir. Farklı pozisyonlar dizler ve ayakta normalden fazla ağırlık ve basınç oluşturduğundan sorun yaratabilir.

Topuk ağrısı ve taban ağrısı en sık görülen ayak sorunudur. Kilo artışından dolayı birçok kadın bacak krampı ve varis sorunu yaşayabilir. Nasır ve batık tırnakta da artış görülür. Bundan dolayı, bu dokuz ayın daha rahat geçmesini sağlamak için hamilelikte ayak bakımı ve sağlığı hakkında daha fazla bilgi edinilmelidir.

Yapmanız Gerekenler

 
  • Rahat ayakkabı giyin. Ayağınıza destek verecek, tabanı esnek ve süspansiyonlu modeller seçin.
  • Oturduğunuzda ayaklarınızı her zaman kaldırın. Ayaktayken sabit kalmayın, hareket halinde olun.
  • Ayak numaranıza uygun ayakkabı seçin. Sivri burunlu, topuklu ayakkabılar ayaklarınızı sıkıştıracak, kan dolaşımınızı etkileyecektir. Parmaklarınızı sıkıştırıp nasır ve batık tırnağa da yol açabilir.
  • Hamilelik süresince ayaklarınız büyüyebilir (şişer ve taban çökerse uzar ve genişler). Bunu göz önünde bulundurarak ayakkabılarınızı aldığınızda ayaklarınızı ölçtürün veya en rahatını alın.

Not: Rahat olacağım diye büyük ayakkabı almayın! Ayaklarınız büyük ayakkabının içinde yüzer ve daha başka sorunlar ortaya çıkabilir.

  • Tabanlık giyin, ayak ağrılarınızı azaltır.
  • Dikişsiz çoraplar giyin. Ayak şişken deri hassaslaşabilir, bu da nasıra neden olabilir.
  • Çoraplarınızın lastiklerinin gevşek olmasına dikkat edin, lastikler kan dolaşımınızı etkiler.
  • Her gece ayaklarınızı derin nemlendirici krem ile masaj yapın.